Van Odda naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Van Odda naar Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Van Odda naar Bergen

Blijf op de hoogte en volg Helene

15 Augustus 2012 | Noorwegen, Bergen

Woensdag 15 augustus
Vanmorgen weer heerlijk uitgeslapen in dit rustige land. Het plan was om 10 uur vertrekken zodat we in de voormiddag in bergen zouden zijn Maar we werden pas om 10 uur wakker en dat terwijl we wel elke avond rond 12 uur op bed liggen. Het zal de Noorse lucht wel zijn. Uiteindelijk zijn we om 12 uur vertrokken. 172 km en weer veel smalle weggetjes en tunnels sommige tunnel zijn wel 8 km lang ook een tunnel met rotonde gezien. Met de pont van Brimnes naar Bruravik. 10 minuten varen maar wel NOR 239 maar in deze fjordenstreek moet je wel de pont nemen anders kom je er niet. Voor bergen in de file gestaan hadden we nog niet eerder meegemaakt afgelopen 2 weken.
In Bergen naar de haven gereden opzoek naar een camerplaats. Niet gevonden dus maar aan een Noor gevraagd. Die wist er wel 1 maar geen adres. Maar zei hij kijk eens op internet. Dat ik daar nou niet zelf aan gedacht had. En jawel hoor adres in Tom getypt en rijden maar. Helaas wist Tom de weg niet en hebben we er 3/4 uur over gedaan om 3 km verder te komen. Wel gelijk het centrum gezien. Uiteindelijk de camperplek gevonden onder de brug op een industrie terrein,niet het beste gedeelte van de stad. S'avonds de stad ingelopen en Bergen doet zijn naam eer aan want het was echt berg op en berg af. Na 30 minuten wandelen waren we aan de haven. Leuke pub opgezocht en op een terras in het zonnetje lekker biertje gedronken à €12,50 per biertje. Maartje dat was te verwachten in Noorwegen. Daarna in een leuk restaurantje aan de haven gegeten. Ik rendierbiefstuk en Ad een visje. Op de terugweg lekker likken aan een ijsje. Er waren in de stad heel veel studentengroepen ook verkleed die aan een 2 weekse introductie bezig waren. Erg gezellig allemaal.