Van Bergen naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Van Bergen naar Flåm - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Van Bergen naar Flåm

Blijf op de hoogte en volg Helene

16 Augustus 2012 | Noorwegen, Flåm

Donderdag 16 augustus
Vannacht bijzonder slecht geslapen om 4 uur ging er iets heel luid zoemen leek op een alarm en dat bleef de rest van de nacht doorgaan.
Om 11 uur zijn we weer vertrokken richting Flåm.
Bergen wordt umbrella town genoemd omdat er de meeste regen van Europa valt,maar wij hebben alleen maar zon gezien en 24 graden. Via Dale naar de outlet van de echte Noorse Dale truien omdat Ad graag zo een trui wil. Helaas niet geslaagd de trui die hij mooi vindt was er niet in zijn maat. De olympische trui van 2010 van het Noorse team. Wie weet vinden we hem nog ergens.
Vandaag weer tunnels,tunnels en nog eens tunnels de tunnel voor Flåm was zelfs 11,4 km en er is ook nog een tunnel van 24 km blauw verlicht maar die hebben we niet gedaan want er moesten weer bergweggetjes genomen worden.
In Voss naar een openluchtmuseum geweest oude huisjes en boerderijen uit 1550 tot 1850 daarna op een terrasje heerlijk smørebröd gegeten. Bij de spar weer gelijk de boodschappen voor de BBQ gedaan en op naar Flåm. Weer een mooie camping tussen de bergen. Deze camping had Wifi ,ik 4 verhalen zitten schrijven en toen ik ze wilde plaatsen op internet waren ze verdwenen. Dus was ik wel effe boos zullen we maar zeggen Hier is ook het begin van het Sognefjord het langste fjord van Noorwegen 224 km landinwaarts. Er liggen hier dan ook regelmatig grote cruiseschepen. Nu ook de rijndam van de Holland Amerika lijn. Je kunt hier ook met een trein naar boven 20 km verder een hoogteverschil van 865 meter met een stijgingspercentage van 1:18