Duiken - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

07 Augustus 2011 | Thailand, Phuket

Zondag 7 augustus
Vanmorgen weer vroeg opgestaan want we zijn wezen duiken. Om 8 uur werden wij bij het resort opgehaald met een open karretje, na nog wat mensen opgehaald te hebben kwamen we om 9 uur bij de pier aan waar de boot al klaar lag. Alles ingeladen en varen maar 1 1/2 uur op een zeer woelige zee met golven van links naar rechts. In Thailand worden al je duikspullen aan boord gebracht en hoef je zelf weinig te doen, na afloop doe je ook alles weer in de tas en zij spoelen de hele mikmak uit luxe hoor. Wij waren met ong 20 man aan boord voornamelijk Fransen Amerikanen en jappaners . Ieder kreeg zijn eigen duikgids mee wij Bobby een Thai . De 1 e duik was weer even wennen vooral omdat het niet onze eigen spullen waren want die paste niet meer in de rugzak. Mijn bril was dan ook beslagen en liep vol met water. Er was wel wat te zien bij ko racha yai veel kleine visjes die Floris banaan heeft gevoerd erg leuk om te zien, triggerfisch, regenboogvis, murene's Schorpioen vis en vooral veel dood en bruin koraal ws door de tsunamie en de toeristen. Na de Thaise lunch een 2 e duik gedaan die wat meer koraal opleverde en ook weer mooie visjes. Na 1 1/2 uur terugvaren en lekker aan boord liggen in een windje met een bewolkt zonnetje ben ik toch wel wat verbrand op plekken die nog weinig gezien hebben deze vakantie. Daarna nog lekker op een terasje gezeten en een overheerlijke moijito gedronken . Vervolgens zijn Ad en Floris gaan poelen en ik heb genoten van een Thaise masage van 1 uur.
Wat hier verder in Phuket wel erg opvalt en vreselijk is zijn de alleenstaande wat oudere Europeesche mannen die allemaal 's, avonds met Thaise grietjes lopen en 's morgens alleen aan het ontbijt verschijnen. Nu weer eens even lekker eten en morgen maar weer een stranddagje doen