dagje duiken bij wasini island - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu dagje duiken bij wasini island - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

dagje duiken bij wasini island

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

02 December 2011 | Kenia, Nairobi

Vrijdag 2 december
Vanmorgen al om 5.30 uur opgestaan want we moesten om 6 uur verzamelen voor een dagtocht naar het zuiden wasiniisland pili pipa.
Even vlug een ontbijtje naar binnen gewerkt en hup de bus in onze eigen duikspullen mee. Wij waren weer de eerste in de bus, langs bamburi beach om een jongen op te halen, en nog weer verder margreet en Corrie ophalen bij THE reef hotel en nog 2 Engelsen Hierna kon de tocht van 2 uur beginnen. We moesten met de pont mee wat op zich al een beleving is druk druk druk. Gelukkig konden wij in de bus blijven zitten , maar moesten wel de raampjes dichthouden voor de dieven. Ze laden een boot vol met mensen het zag er echt zwart van de mensen letterlijk en figuurlijk. Hierna nog een behoorlijk stuk rijden over voornamelijk zandwegen met kuilen en gaten. Om 8.30 uur aangekomen bij wasini island. Eerst werden we met een klein bootje Nasr een grote dhow gebracht een mooie luxe boot waar we heerlijk 3 kwartier opgevaren hebben voordat wij bij de eerste stek waren. Ad en ik waren de enige duikers de rest ong 25 man waren allemaal snorkelaars. Een hele mooie duik gemaakt van 53 minuten veel vis en mooi koraal gezien. Ook krokodil vis kikkervis en hele grote net murenes onze gids heeft hele mooie foto's gemaakt met mijn toestel. Nog een schildpad gezien en heel veel lionfish. Na de duik kwam de boot ons ophalen en waren de snorkelaars ook zo goed als kwaad klaar. Stukje verder gevaren en de 2e duik gedaan erg mooi en weer veel vis gezien ook vuurkoraal. Eenmaal terug aan boord zwommen er 4 dolfijnen langs de boot altijd leuk om te zien. Ze zwommen ook nog een stukje mee. Na een half uurtje varen aangelegd op wasini island waar we weer het laatste stukje met een klein bootje gingen en de rest door het water moesten lopen naar de kant. Harm luttjebroek een Nederlander heeft hier een geweldig restaurant neergezet met uitzicht over zee. Leuk ingericht met allemaal loungebanken. Iedereen kon gewoon uitstappen uit het bootje behalve Margreet die viel in het water en stapte in een zeeegel Ze kreeg gelijk droge kleren van de bemanning en 1000 keer sorry.
Hier hebben we heerlijk geluncht verse krab met een zeewier krokant gebakken echt super. Daarna nog even lekker op de banken liggen luieren en toen weer met het kleine bootje en grote boot naar de kant. Daar werden we zoals gebruikelijk weer opgewacht door Afrikanen die alles aan je willen verkopen of aan het bedelen zijn. Eenmaal in de bus terug werden we zeker 5 km lang door allerlei kinderen aan de kant van de weg uitgezwaaid jambo jambo riepen ze steeds. Nadat we bijna iedereen bij de hotels hadden afgezet moesten wij nog 6 km naar ons hotel, dit stukje koste meer als een uur een 2 baans weg was omgetoverd in een 6 baansweg die aan alle kanten vast stond. Ze reden zelfs over het gras. Later hoorde ik dat dit dagelijks was omdat de verkeerspolitie er om 18 uur mee stopt want dan wordt het donker. Toch nog optijd voor het dineer en daarna ben ik gelijk gaan slapen om 22 uur ik was kapot.