weer thuis - Reisverslag uit Waspik, Nederland van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Waspik, Nederland van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

05 December 2011 | Nederland, Waspik

Maandag 5 december

Om 9 uur vanmorgen zijn we weer veilig geland op Schiphol na een nogal turbulente terugreis.
Zondagavond om 18 uur kwam een bus van voor de oorlog ons ophalen bij het hotel. De rit zou ong 45 minuten duren naar het vliegveld eerst nog 1 hotel langs om andere gasten op te pikken. En toen kwamen wij in de file terecht. Het was zondag en dan gaan de kenianen zelf naar het publiekestrand wat aan onze route lag. Wederom 4 rijen dik auto's bussen en matatatus. Het zag er zwart van de mensen. Uiteindelijk na bijna 2 uur tot het vliegveld kwamen we er toch. Snel uitladen en inchecken. Nog even snel cigaretten ingeslagen en helaas geen tijd meer om er 1 op te steken. Een medenederlander moest nodig plassen en deed dit maar even in een struik. Gelijk politie erbij meekomen en een boete van ? 150. Wij konden gelijk het vliegtuig in. Ik had weer de 1e rij gereserveerd in de premiumcomfort clas en wat zat er naast mij? Een man die zo mee kon doen aan obese, hij gebruikte ook half mijn stoel. Dus maar stoel open gelaten en Ad op de rustplaats van de piloot gaan zitten. Helaas kon dit maar tot zanzibar waar we de 1e tussenstop maakte. Hierna kreeg deze obesemeneer 3 stoelen naast elkaar in de economyclass zodat hij languit kon zitten. Hadden Ad en ik ook weer 3 stoelen samen. Een hele commotie over wie nou waar zat en er stapte ook nog heel triest een mevrouw in iets ouder als ik waarvan de echtgenoot op zanzibar was overleden tijdens de vakantie. Dat is pas echt erg en dan ga je wel weer relativeren. Nog een lekkere maaltijd gekregen en onderwijl was het voor ons al ver middernacht. Voor het eerst maar eens een lorazepam genomen en ik heb bijna de hele vlucht geslapen. Zelfs de tussenlanding in hurghada is aan mij voorbijgegaan. Om 9 uur op Schiphol koffers ophalen en met de bus naar p 3 oje wat koud buiten 6 Gr. Dat is bijna 30 Gr. Verschil. Thuis wachten oma en Floris ons al op. Lekker koffie gedronken uitgepakt. Oma weer naar huis gebracht en aan de was begonnen vanmiddag nog maar eens even keker dutje gedaan. Zo boek is af foto's geplaatst nu nog bestellen en san hebben wij een mooie herinnering aan een super vakantie
Helene