AOWD geslaagd - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu AOWD geslaagd - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

AOWD geslaagd

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

03 December 2011 | Kenia, Shanzu

Zaterdag 3 december.
Vandaag alweer de laatste 2 duiken. En examen doen. We moesten om 9 uur verzamelen bij de duikschool dus dat betekende uitslapen voor Ad.
Onze 1 e duik vandaag zou een duik zijn waar het om visherkenning ging, maar wij hadden nog geen tijd gehad om in de boeken te lezen dus werd dat de 2e duik zodat we tussen de duiken door nog wat konden leren. De 1 e duik weer op kompas gezwommen en een oefening gedaan allebei met glans doorstaan. In de surface time alle vissen in het boek bekeken en de hoofdgroepen op mijn onderwaterlijtje geschreven. Helaas pindakaas vlak voordat we weer het water inroesten werd het lijstje schoongemaakt. Dus met schone lij het water in en we moesten allebei 5 vissoorten 2 grassen en 3 ongewervelde opschrijven die we zagen onder water. Daarbij werd ook gelet op je balans tijdens het schrijven maar natuurlijk ook dit weer goed gedaan allebei. Het was een heerlijke laatste duik van deze vakantie. We kunnen ondertussen toch allebei al wel zeer goed duiken en ook gebruiken we steeds minder lucht. Meestal blijven we wel zo 48-50 min onder water en hebben dan nog voldoende zuurstof over. Ook het afdalen en opstijgen gaat probleemloos. Eenmaal weer aan de kant moesten we veel papieren invullen en de vragen inleveren die Helene gemaakt had voor allebei. Alle vragen waren foutloos beantwoord. Nu thuis nog de papieren opsturen naar PADI in Engeland en dan krijgen we ons AOWD pasje thuisgestuurd. Nu reste alleen nog het betalen van de cursus en dit moest contant( een groot deel hadden we al betaald in euro's ) ik even naar de kassier om te pinnen met creditcard dacht ik. Ik kon daar helaas maar 15.000 ksh opnemen en ik had er 50.000 nodig. Dus met Steve langs de bank helaas nummer 1 had alleen maar visa nummer 2,3,4 ook en eindelijk bij bank nummer 5 jahoor ook MasterCard maar klein probleempje deze was put of order. Dus na een uurtje weer terug naar het hotel zonder geld. Toch maar 15.000 gepint bij het hotel en Ad later ook nog 10.000 dat was toen ineens het max bedrag. Gelukkig hadden we nog euros overen hebben we precies het bedrag bij elkaar voor Steve. Nu hebben we nog 500 ksh over ong 3 euro. Hierna weer lekker aan het strand gelegen en geluncht. S'avonds weer lekker gegeten ditmaal een Arabiësch buffet. Natuurlijk weer een lekker flesje wijn erbij Nog even maar wat buikdanseressen gekeken en op naar de kamer. Lekker liggen lezen in bed en toen gaan slapen voor ons laatste nachtje Kenia