donderdag 1 december weer duikcursus - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu donderdag 1 december weer duikcursus - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

donderdag 1 december weer duikcursus

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

01 December 2011 | Kenia, Shanzu

Donderdag 1 december.
Vanmorgen weer vroeg uit de veren want we moesten om 8.15 uur klaarstaan voor de duikles. We waren vandaag met zijn drieën Markus Ad en ik en natuurlijk Steve onze instructeur. Ze hadden hier 3 dagen niet mogen duiken omdat er een Canadezeonderzeeer lag voor bodemonderzoek. Weer vertrokken vanuit mwapapa voor een diepte en een drift duik. De diepteduik was tot 28 meter. Eerst moesten we een sommetje boven water maken ieder 6 sec later op 28 meter nogmaals ieder 11 sec. Het was een vrije afdaling waarbij je goed op je buddy moest letten en gelijkertijd moest afdalen ging erg goed bij ons. O diepte moesten wij zelf op het kompas en aan de hand van het zand zelf het rif opzoeken. Ook gelukt. Toen weer een vrije opstijging met de verplichte decostop op 5 meter. Alles ging prima Markus maakte weer een potje van en ging telkens alleen. Maar ja het blijft een echte Duitser. Ook de tips die ik gaf werden niet in dank afgenomen. Hierna nog een driftduik die ook goed verliep. S'middags weer heerlijk lui liggen doen met boekje lezen op een bedje in de schaduw want zon was er sowieso niet. S'avonds weer heerlijk gegeten en flesje wijn mee naar de kamer genomen en weer vroeg onder de wol