fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

fietsen in Bangkok

Door: Vanoversteeginthailand

Blijf op de hoogte en volg Helene

24 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

zaterdag 23 juli
voor de verandering weer eens om 6 uur opgestaan half 7 ontbijt en om 7 uur vertrekken.
samen met Pongsin zijn we eerst met een taxi naar de skytrain gebracht ,daarmee verder en toen nog een stukje lopen.
In een achteraf steegje kwamen we aan bij ABC fietsen.een echte amsterdammer met de bijbehorende humor is daar 20 jaar geleden een fiets met gids verhuur bedrijf begonnen.
eerst allemaal een lekker bakje koffie en de nodige uitleg en we konden op pad. ik paste gelukkig net op een grote mensen fiets ,want de verhuurder wilde mij al een kinderfiets meegeven.
eerst hebben we door bangkok gefietst achter elkaar aan,door steegjes over de marktjes en ook door krottenwijkjes.een bruggetje overgegaan te voet waar we 1 voor q moesten want het was zeer gammel en het water eronder was zo zwart als roet en stonk ongelofelijk.
na een fruit en plasstop zijn we met een boot met fietsen de river overgestoken en daar kwamen we uit in een natuurgebied een soort jungle en moeras.
erg mooi om te zien,maar wel weer eng om te fietsen,het pad was 1 meter breed met flink wat haakse bochten en eronder was moeras.,gelukkig is niemand er in gevallen .volgens onze thais gids On gebeurde dat toch nog welleens.
om 12.30 waren wij weer terug en zijn toen met zijn allen naar een mega shoppingmall gegaan 7 verdiepingen hoog en tjokvol mensen.
Ad en ik hadden het al gauw bekeken en hebben lekker op een terras gezeten en gewacht op de rest.
Ik heb nog wel een leuk burberryshirt en een billabong shirt gekocht voor wel 5 euro ieder.
.terug naar het hotel zijn wij met een soort boot bus gegaan dit gaat veel sneller als met de tuk tuk of taxi. je stapt razendsnel in de boot die loeivol zit,vervolgens gaat er een zeiltje omhoog en ga je met een rotvaart door de kanalen,die zwart water hebben en heel erg stinken.
om 19 uur s,avonds zijn we weer op pad gegaan naar een travestieten show.was erg leuk om te zien cabaret met travestieten waarbij je soms echt dacht dat het een meisje was. na afloop kwamen ze allemaal op een rij staan bij de uitgang en kon je met ze op de foto. Floris staat er met een knappe ladyboy op (helaas kunnen wij nog geen foto's plaatsen)