Bridge over the River Kwai en olifantentrip - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Bridge over the River Kwai en olifantentrip - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Bridge over the River Kwai en olifantentrip

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

28 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Weer verder met het verhaal van dinsdag na een lunch en middagdutje. Wij zijn vervolgens doorgereden naar een olifantenkamp overdag moeten de olifanten ritjes lopen met touristen en 's avonds worden ze weer vrijgelaten in de jungle om de volgende morgen weer terug te komen. Floris had zijn eigen olifant met baby die ernaast meeliep Ad en ik hadden een zwangere olifant. Halverwege mochten wij zelf voorop de kop zitten en "sturen" onze olifant wilde direkt naar de rivier en gaan drinken toen Ad voorop zat maar dat is goed gekomen. Het wiebelt trouwens behoorlijk in zo een bakje bovenop en je moet ook balans blijven houden. Daarna met zijn allen naar een stationnetje om de laatst overgebleven houten brug te zien die met de hand is aangelegd in de oorlog. Ook zijn wij 3 haltes met de trein gereden oude gammele boemeltrein . Trouwens bij elke touristische atractie maken ze een foto van je en die kun je na afloop weer terug kopen ditmaal in de vorm van een treinkaartje maar meestal op een bordje. Gelukkig hebben wij niet alle bordjes gekocht want anders hadden we nu een compleet servies mee te zeulen in de rugzak. Die wordt toch al steeds zwaarder. Aan het einde van de rit nog naar de beroemde bridge over THE river kwai gelopen. Je mag gewoon op het spoor lopen tot er een trein komt en dan moet je maken dat je weg bent. Daar heerlijke kokosmelk uit d noot gedronken en later het vlees eruit gepeuterd . Lekker terug naar de bungalow en beetje zwemmen en lezen. 'S avonds weer terug naar de brug want Ad had een leuk restaurant gezien met de scooter tuk tuk is scooter met bakje aan de zijkant erheen. Eten was een aanfluiting en ze verstonden geen woord Engels . De brug was prachtig verlicht en ik zag mijn school opdracht al helemaal zitten "nachtleven " ik flits erop naar de brug gelopen en jawel licht uit donker . Terug met een gewone scooter als taxi Ad een eigen chauffeur en Floris en ik samen bij 1 achterop
Tot zover dinsdag de 27 e