Op weg naar Surat Thani met de nachttrein - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Op weg naar Surat Thani met de nachttrein - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Op weg naar Surat Thani met de nachttrein

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

27 Juli 2011 | Thailand, Surat Thani

Woensdag 27 juli
Vanmorgen konden wij weer lekker uitslapen en rustig ontbijten , dit lieten de mannen zich geen 2 x zeggen Ad kwam om 10 uur uit bed en Floris tegen twaalven.
Floris bleef nog steeds erg veel last en pijn in zijn oor houden, 2 dagen geleden waren wij al bij de apotheek geweest en kreeg hij iboprufen mee maar dat hielp niet. Dus met pongsin samen in de taxi naar het ziekenhuis in kanchanaburi. Pongsin in vlot Thais uitgelegd wat er aan de hand was en dat wij heel weinig tijd hadden. Even wachten naar de zuster voor controle en gelijk door naar de dokter. Een oorontsteking gelijk naar de apotheekbalie 5 dagen 2 soorten antibiotica en 660 bath € 14 verder stonden wij binnen 25 minuten weer buiten hier kan de SEH in Nederland nog wat van leren.
Nog even lekker geluncht en gezwommen en om 16 uur met jeep vertrokken naar Nakhom Pathom ong 2 uur rijden. Rugzakken op het station gezet en Nasr de grootste check van Thailand gelopen is een soort tempel rond met punt van aardewerk daarna in de nachttrein naar Surat Thani . Deze trein was veel smaller en viezer als de 1e weer lekker onze meegebrachte sandwich opgegeten en om 10 uur slapen eigenlijk wilde de conducteur om 8 uur al de bedden opmaken, maar dat hebben wij kunnen rekken . In de trein was het 's nachts ijzig koud door de airco en ben ik maar regelmatig naar het toilet gegaan om op te warmen en te roken. Om 6 uur kwamen wij aan en mochten snel ontbijten van pongsin, maar uiteindelijk moesten wij nog 1 1/2 uur wachten op de bus naar Phang Nga deze toch duurde ook nog eens 3 uur.
Donderdag 28 juli
Om 10.30 uur kwamen wij aan bij het busstation van Phang Nga alwaar het stortregende. Weer een kwartiertje wachten op de taxi een houten auto met een achterbak waar ik zelfs mijn hoofd stootte zo klein.Ad mocht bijna dubbelgevouwen voorin en het dak lekte. Naar ons hotel voor 1 nachtje. Lekker Thais geluncht en om 14 uur moetsten wij verzamelen voor een bootochtje door de mangroves en naar een drijvend moslimdorp en naar de set waar een James Bond film is opgenomen . Het stortregende nog steeds en Ad en ik besloten om niet mee te gaan hebben lekker liggen lezen op onze E books wat een uitvinding is dat zeg heb al 4 boeken uit en wat bijgeslapen . Floris Rob en Nicole zijn wel geweest en hebben het erg naar hun zin gehad en geen regen meer.
Morgen weer om 9 uur verzamelen en dan gaan wij met de jeep naar Khao Sok national park. Hier blijven we 2 nachten diep in de jungle op een blauw stuwmeer in bamboehutten.
Verslag volgt zodra wij weer internet hebben.