nog 1 nachtje bij de homestay - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu nog 1 nachtje bij de homestay - Reisverslag uit Takua Pa, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

nog 1 nachtje bij de homestay

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

02 Augustus 2011 | Thailand, Takua Pa

dinsdag 2 augustus.

zoals al gemeld beetje slecht geslapen,om 6 uur mijn bed uit en lekker naar buiten op het terasje een sigaretje roken.
de gastvrouw dacht vast dat ik honger had want nog voordat ik een slok water of een kopje koffie gezien had stond er al een groot bord rijst voor mijn neus.ik kan je wel vertellen dat valt niet mee om alles op te krijgen zo vroeg.
even later kwam Pongsin met ik dacht lekker koffie aan,maar helaas hier zat al melk en suiker in (verkopen ze hier zo in zakjes) dit heb ik toch maar niet opgedronken en ben even naar Floris gelopen want die had nog ons noodpakket met expressozakjes koffie in zijn rugzak.
om 9 uur met zijn allen vertrokken voor een tochtje door de mangrovebossen in de buurt,het bootje wat wij hadden was lek en het water wat er aan de voorkant in kwam via het lek werd er aan de achterkant weer uitgeschept onderweg door de gids die mee was.
ook de mangovebossen zijn behoorlijk aangestast door de tsunamie,niemand wil hier overigens meer praten over de tsunamie.
na de rijstlunch zijn we weer naar een ander project gegaan en mochten wij zelf dakpannen maken van palmbladeren erg leuk om te doen,zelfs Ad heeft zitten frobelen.
de daken van de meeste huisjes hier bestaan overigens gewoon uit asbest platen.met betonnen en asbest muren die 3/4 hoog zijn dus helemaal dicht zijn de huisjes niet.
s,middags zijn we ook nog naar de plaatselijke lagere school geweest,deze is geschonken door water house price en cooper uit ws Duitsland.
heel mooi en goed uitgerust schooltje met allemaal vrolijke kindertjes,ook 1 met down syndroom.lekker gespeelt en getekend met de kindertjes en ze een fototoestel laten zien,dit was helemaal het einde voor ze.
hierna nog even na het strand voor een potje voetbal met de plaatselijke jeugd en de zonsondergang bekijken.na het diner wat bestond uit rijst nog een potje kaarten en weer op tijd naar bed.
na een half uurtje werd pong wakker gemaakt door de dochter des huizes en ging de tv op stand 20,wij dachten gelijk de koning zal wel dood zijn maar het was alleen maar een serie die hij graag wilde zien hoorde we de volgende morgen.