op naar ko kho khao - Reisverslag uit Ko Kho Khao, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu op naar ko kho khao - Reisverslag uit Ko Kho Khao, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

op naar ko kho khao

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

03 Augustus 2011 | Thailand, Ko Kho Khao

woensdag 3 augustus.

natuurlijk weer om 5 uur wakker door de etensluchtjes,wij zelf kregen dit keer geen rijst maar droge toastjes met een suikerlaagje erop als ontbijt.
Ad heeft nog een wandelingetje door het dorp gemaakt en mocht bij de overburen 4 vrouwen in het huisje binnenkomen en fot,s maken.
de vrouwen werken niet buiten de deur,zij maken van bladeren die ze eerst oprollen,uitrekken en een dag laten drogen vloetjes voor sigaretten.
na 1 dag drogen moeten de bladeren weer rechtgemaakt worden met een stokje erlangs en dan worden ze opgevouwen en strikje erom.de vrouwen verdienen hier ook ong per hele grote mand vol 10 euro per keer.
de mannen werken meestal in de visserij overdag en s,nachts tappen ze rubber uit de rubberbomen.
verder vind je overal tegenwoordig in het dorp bordjes met de vluchtroute voor een tsunamie meestal 2-4 km beropwaarts rennen. er staat ook in elk dorp een mast met toeters als alarmering 1e toetersignaal is inpakken en alert zijn,2e is rennen voor je leven,de meeste families hebben hier geen auto en als ze geluk en geld hebben 1 scooter voor het hele gezin.
om 9 uur zijn we vertrokken uit het dorpje eerst via de 7/11 om de gids aftezetten en een heerlijke tosti te eten en Floris een hotdog.
hierna moesten wij nog 2 1/2 uur in de taxi en met een pontje over voordat we op ons resort kwamen.
een prachtig resort ko kho khao beach island resort and spa.
prachtige huisjes met riante badkamers met bad en buitendouche gelegen aan een prive zwembad.
heerlijk gedouchtet na 5 dagen weer eens en de hele mikmak uitgepakt. 10 kg was verzameld en op naar de lunch en uitleg van ponsin wat er hier allemaal te beleven is.
daar kwamen we snel achter helemaal niets. alles was dicht op het hele eiland van 20 km lang waren 20 touristen inclusief wij 6.
de zee mochten wij niet in ivm kwallen en onderstroom en duiken kon ook niet.
het restaurant was speciaal voor ons open en bood alleen maar thaise rijst of noedels (daar hadden wij echt zin in na 21 dagen rijst)
Pongsin is gaan bellen met Sawadee in Bangkok en wij konden de volgende dag vertrekken naar Phuket naar een hotel,hier namen wij geen genoegen mee en wilde een resort gelijkwaardig op Phuket als hier en gelijk dezelfde dag weg,want Rob en Nicole bleven nog maar 3 nachten en als wij dan weer een dag moesten reizen blijft er weinig tijd over.
uiteindelijk zijn Ad en Rob gaan bellen met Sawadee holland en hebben het uitgelegd,volgens Joanna was er in heel zuid azie geen resort zo mooi als dit en alleen maar hotels.
Goelukkig laat Ad zich niet met een kluitje het riet in sturen en heeft haar verteld dat ze toch maar even haar best moet doen.

na 3 uurtjes werden wij teruggebeld en konden wij gelijk weer inpakken en vertrekken naar Phuket naar een resort,iets minder luxe maar wel met mensen en een zee waar we mochten zwemmen.
de handel zat zo weer in de rugzakken en hop in de taxi,voor een ritje van 3 uur naar Phuket.
hier aangekomen kwamen wij in Kata lucky villa en spa terecht.
de huisjes zijn ruim opgezet en ook is er een zwembad 5 minuutjes naar zee lopen en wat ook wel leuk is weer mensen.
hele handel weer uitgepakt en op zoek naar een restaurant om een hapje te eten.
daar is hier in Phuket geen gebrek aan.evenmin aan de oude europeesche kerels die hier lopen met hele jonge thaise meisjes,echt vreselijk om te zien.
na een heerlijk tenderloinsteak met frietjes moe maar voldaan naar bed.