De1edag in Severin Sea Lodge - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu De1edag in Severin Sea Lodge - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

De1edag in Severin Sea Lodge

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

21 November 2011 | Kenia, Nairobi

Gisteravond zijn wij om 8 uur plaatselijke tijd geland in Mombassa .
Hierna nog even door de douane en visum kopen dachten wij, nou dat even duurde meer als een uur. 20 wachtenden voor ons en het tempo van de douane is echt traag. We moeten nog een beetje wennen aan de Keniase begrippen van tijd misschien . Kosten per visum ?40 en graag gepast betalen anders duurt het weer een half uur langer voordat je je wisselgeld terug hebt. Hallo is hier jambo jambo en dat zegt dan ook iedereen hier tegen je. Na de visum en douane gedoe de koffers opgehaald die er natuurlijk al lang waren. Vervolgens naar buiten waar het nog steeds 28 Gr. was. Eerst maar eens een lekker sigaretje opgestoken de laatste was s'morgens om 6 uur op Schiphol dus effe genieten. Op zoek naar onze arke reisagentschap waar we een envelop kregen en naar bus 7 moesten. In de bus die vol zat met Nederlanders een flesje lauw water gekregen en veel tips , zoals ga nooit alleen naar buiten in het donker buiten het ressort. Ga met een gids mombassa in en boek je safari bij een deugdelijk kantoor. Na een ritje van 3 kwartier aangekomen in het Severin Sea Lodge hotel. Prachtig gelegen aan zee. Een hoofdgebouw met allemaal losse gebouwen die rond zijn en 1 verdieping hebben , zitten 4 kamers totaal in . Eerst kregen wij een kamer in het hoofdgebouw met 2 losse bedden dus gelijk maar terug naar de receptie en vragen voor een andere kamer. Kregen wij zomaar een upgrade naar een comfortkamer op de 1 e verdieping van een los rond gebouw met hemelbed voor 3 personen en uitzicht op de tuin en zee. Om 22.30 nog even een hapje gegeten in het restaurant en kennis gemaakt met een ander Nederlands stel uit Assen die al voor de 7e x in Kenia komen. Om 12 uur naar bed en heerlijk geslapen tot 8.30 uur. Het ontbijt is tot 10 uur dus dat is prima geregeld, leuk overdekt openlucht restaurant met een prima ontbijtbuffet. De duikschool zit op het ressort en ziet er goed uit, de duikboot vertrekt s'morgens om 8.30 of 11 uur dus dat is een prima tijd voor onze Ad want die heeft een bloedhekel aan vroeg opstaan. Zometeen hebben we een meeting met onze gids en gaan we was toch wel een safari boeken van 3 dagen naar Tsavo oost en west met overnachting in een tenten Lodge. Vandaag doen we eerst maar eens lekker rustig aan.
Totzover even dit verslag morgen volgt er weer een update.
Helene

• 21 November 2011 - 13:31

Floris:

Zo das wel lekker zo'n upgrade! En wat ziet het er mooi uit die uitzicht foto's!
    Zitten we hier in de kou met dikke mist en jullie gewoon tussen de palmbomen met 28 graden.
    Mooi dat jullie die 3 daagse safari wel doen, anders had t wel heel zonde geweest.

Ben benieuwd naar de rest van de vakantie!