Thaise markten en naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Thaise markten en naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Thaise markten en naar Kanchanaburi

Door: Vanoversteeginthailand

Blijf op de hoogte en volg Helene

26 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Maandag 25 juli
Vanmorgen weer om 6 uur opstaan en om 7 uur vertrokken vanuit Bangkok met een minibusje.
Na een uurtje rijden kwamen wij bij de 1e markt aan.
Je weet niet wat je ziet een spoormarkt, direkt langs en op het spoor is een groente vlees en vis markt . Je loopt over het spoor totdat er een trein aankomt. Na 15 minuten was het zover iedereen van het spoor de hele handel inpakken en de luifels omhoog en daar komt de trein. Dit gebeurt ongeveer 7 keer per dag. Ze wilde ons nog 2 geplette kikkers tussen stokjes en lichtelijk gegrild verkopen, maar die hebben wij even afgeslagen.
Op naar markt 2 een Floating market, je stapt in een bootje en wordt langs de kramen gevaren. Sommige kramen zitten zelf ook in een bootje en varen naar jou toe. Het was behoorlijk druk op het water en wij stonden regelmatig in de file. Na bananen gebakken bananen kokosnoot en 2 drieluiken van boedha en monniken gekocht te hebben was het wel weer mooi geweest . Op het einde wilde er nog een man met reuze cobra in ons bootje stappen dacht ik. Na redelijk in paniek te zijn en te zeggen dat ik overboord spring als hij nog een stap verzet gingen we verder. Later bleek dat hij wilde dat Floris op de kant kwam en samen met hem op de foto ging, maar ja met zo een moeder wordt dat natuurlijk niets. Na 1 1/2 uur rijden kwamen we in Kanchanaburi aan in onze bungalow voor de komende 2 nachten.
Zeer basic huisje met zwembad voor de deur. Na een lekkere lunch jawel broodje kroket. Hadden wij even vrij .om 15 uur met een jeep het dorpje in wat aan de river kwai ligt hier is ook de beroemde brug. Eerst naar het museum van de Birma spoorlijn en daarna naar de begraafplaats die er tegenover ligt. Hier hebben wij het graf bezocht van vele Nederlanders die in de oorlog zijn omgekomen toen zij de spoorlijn aanlegde. Ook hebben wij het graf bezocht van Christine haar opa die in 1944 gestorven is, heel indrukwekkend allemaal. De Japanners waren nog gemener als de Duitsers in de oorlog. Na wat foto's gemaakt te hebben ook voor Christine en haar vader weer teruggewandeld naar ons huisje. Onderweg kwamen wij hele leuke restaurantjes en barretjes tegen en na daar kun je niet zo aan voorbij lopen dus na een lekker Thais biertje voor de mannen en een echte moijito voor moeders konden wij er weer even tegen. Ad heeft even zitten werken en is later de fax met tuk tuk naar het dorp gebracht om te versturen. Floris en ik gingen natuurlijk weer voor de massage, ik dit keer weer een oliemassage want die Thaise handjes en ellebogen van de vorige Thaise masssage voel ik nog. Floris wilde een gezichtsmassage, maar kreeg een complete schoonheidsbehandeling. S avonds weer lekker gegeten, helaas zat er in mijn eten weer koriander wat het wat minder maakte. Daarna weer lekker naar bed en slapen . Je bent hier wel gesloopt na een dag indrukken opdoen en de klamme hitte.

• 26 Juli 2011 - 12:48

Judith:

Al die massages zou ik ook wel zien zitten!
    Groetjes,
    Judith