Op naar onze drijvende bamboe hutjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Op naar onze drijvende bamboe hutjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Op naar onze drijvende bamboe hutjes

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

30 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 30 juli
Vannacht redelijk goed geslapen in onze kamer ondanks de harde regen en een natte badkamer waar de vloer blank stond. De mensen in de boomhutten hadden een minder goede nacht apen op het dak, boomtakken in hun hut die bewogen door de harde wind en lekkage. Gisteravond nog gezellig met een andere familie roos frank sjuul en Sam zitten kletsen en biertje gedronken . Zij gaan ook mee naar de hutjes. Om 9 uur zijn we met een minibusje vertrokken voor een ritje van 1 1/2 uur. Eerst langs de markt om schoenen met profiel te kopen voor frank en roos en de nodige zakken chips voor je weet maar nooit wat je eten krijgt. Op de pier lag er een grote longtailboot op ons te wachten om ons 65 km verderop te brengen weg van de bewoonde wereld internet en telefoon . Na ong anderhalf uur varen kwamen wij aan degene die achterin zaten ( ik dus) zeiknat van het opspattende water. Er stonden 15 redelijk open bamboe hutjes op een rij die je dmv een loopplank kon bereiken, verder was er nog een overkapping waar je kon zitten en waar ook gegeten werd. Verder rondom helder water met een heerlijke temperatuur . Wij kregen gelijk bij aankomst de lunch en ook dat was geen verassing meer natuurlijk rijst. Daarna lekker geluierd en gezwommen klamboe opgehangen . Floris en Sam zijn naar de wal gezwommen waar een touw in de boom hing van ong 10 meter. Met touw een bergje oplopen springen en met touw zaaien als tarzan tot je boven het water was en dan de diepte in springen om in het water te komen. Verdere waren er kanoos en rubberbanden om mee het meer op te gaan . Eind van de middag zijn we weer stukje wezen varen langs de kant om apen zwarte beren en vogels te spotten maar helaas niets gezien. Om 18 uur toen het donker was ging de verlichting aan tot 22 uur en daarna was het aardedonker . De Thaise toilet annex douche was te bereiken via een redelijk smalle loopbrug en beetje modderpad. In de nacht was dit echt niet te doen en ging dan ook iedereen op zijn " balkonnetje" boven het meer hangen om te plassen voor de heren wat makkelijker als voor de dames en je kon in alle 15 hutjes horen als er weer iemand moest. Na het avondeten wat voor de verandering uit noedels bestond nog gezellig gekletst met de andere mensen er waren alleen maar Nederlanders leuk stel uit halsteren en Roermond . Tegen 10 ging iedereen maar naar bed . 'S middags waren er ook nog 8 studenten gekomen uit Amsterdam naar onze hutjes waren vol en moesten zij weer verkassen , nadat eerst gevraagd was of wij weg wilde naar een andere stek, maar ja Floris had het leuk met Sam wij met frank en roos en d klamboe was ook net opgehangen dus nee. Er woonden 7 thaien vast op dit resort en die waren ook nog nooit verder als 100 km weg geweest .
Tot zover de 1 e dag in onze bamboehutjes