Wakker worden in een bamboehutje op het water - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu Wakker worden in een bamboehutje op het water - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

Wakker worden in een bamboehutje op het water

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

31 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Zondag 31 juli
Ons 1e nachtje op het water zit erop. Het was vannacht redelijk warm in het hutje en gehorig.
Om 6 uur wakker geworden en net zoals de rest boven het meer geplast gaat goed. Daarna lekker kopje koffie en de zon zien opgaan. Een deel van de groep ging om 7 uur met een groot vlot met motortje en Pick Nick tafels erop ontbijten en het eiland rond varen. Wij hoefden pas om 8 uur te ontbijten dus de mannen konden weer een beetje uitslapen . Daarna inzepen en het meer inspringen voor de dagelijkse wasbeurt. Om 9 uur vertrok er weer een groepje en ging ons groepje een wandeltocht van 3 uur maken . We zaten allemaal in de boot voor vertrek en de gids gaf uitleg. Anderhalf uur omhoog waarbij de laatste 500 meter echt omhoog klimmen zou zijn tegen de rotsen, verder zaten er slangen en veel bloed zuigers halverwege omkeren mocht niet, dus je snapt het al na dit verhaal ben ik de boot uitgesprongen en zag af van de wandeltocht. Na 4 uur kwam de groep moe bezweet en bebloed terug iedereen had minstens 3 beten van bloedzuigers te pakken en dat blijft heel lang bloedden. Geen slangen gezien, ik was reuze blij dat ik heerlijk op mijn vlondertje was blijven lezen en heb toegekeken hoe ze hier de hutjes weer schoonmaakte voor de volgende gasten. Alle lakens eraf op een hoop bezem erdoor en dan worden de lakens bekeken, van de 10 vieze lakens werden er 8 schoon genoeg bevonden opgevouwen en wederom op de bedden gelegd. 2 gingen er de was in , maar ja niet weet wat niet deerd nietwaar? De lunch was wederom rijt met groente en beetje kip. 'S middags kwamen er weer nieuwe gasten teveel voor het aantal hutjes en moesten de locale hun eigen hutje uit. Zij mochten 's nachts in de open keuken op de harde vlier slapen. Dit ging roos en nicole te ver, zij hadden nog extra matrassen in hun hutje, deze naar de keuken gesleept en toen konden ze met zijn 7 en op 4 matrassen slapen. 'S avonds weer gekaart met pongsin die het hartslagen onder de knie krijgt en verder nog allerlei andere raadsels met stokjes en kaarten gedaan.
Oja het slot op ons hutje was aan de buitenkant een touwtje en binnen een spijker die je om kon draaien.
Door de planken in het hutje kon je zo naar het water kiijken en aan de bovenkant was een kwart muur open zodat het nog een beetje doorwaaide.
Totzover de 2 e dag op het water.

• 04 Augustus 2011 - 07:55

Suuz:

hahaha das weer typisch mam!
    maar ben blij dat jullie het zo goed hebben met zn drieen.
    geniet er nog van. en ben blij als jullie weer thuis zijn :)
    X