1e dag van de duikcursus - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu 1e dag van de duikcursus - Reisverslag uit Shanzu, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

1e dag van de duikcursus

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

26 November 2011 | Kenia, Shanzu

Zaterdag 26 november.
Vandaag zijn we gestart met onze advenced opleiding. Om 8.15 uur was het weer verzamelen bij de receptie en daarna met de auto naar mwapapa ong 10 min rijden. Gisteren hebben we trouwens op de terug weg nog water en sigaretten ingeslagen omdat dit bij het hotel erg duur is ? 2.50 voor een liter en een pakje sigaretten. Onderweg was het beide de helft. Aangekomen bij de boot was het spullen pakken en varen maar. De 1 e duik was een wrakduik we zijn met Marcus onze medecursist en Steve de leraar langs het touw afgedaald tot 18 meter, toen om het wrak heen gedoken en gekeken zicht was niet heel erg goed maar voldoende. Diepste punt was 26.8 meter, vervolgens weer langs het touw naar boven langzaam en de verplichte stop van 3 min op 5 meter gemaakt. Marcus' keek nergens na en zwemt over en onder iedereen door met als gevolg dat hij regelmatig aangetikt werd op zijn hoofd. Volgens hem lag dat ook aan ons. Hierna lekker uitrusten op de boot en het verhaal van de navigatie uitgelegd gekregen. We moesten op een zandplaat 5 meter diep 30 meter langs een touw zwemmen en het aantal slagen tellen Ad 27 1.30 min lene 25 1.15 min. Zo kun je ook berekenen hoeveel afstand je aflegd onderwater. Bij 45 min is dat dus ong 1 kilometer. Hierna moesten we 30 meter op kompas vooruit zwemmen en dan weer omdraaien ging beide goed af. Daarna nog een vierkant zwemmen op kompas dit ging Ad niet zo heel goed af en moet hij volgende week nog een keer overdoen. Helene is natuurlijk wel gewoon geslaagd voor dit onderdeel. Gisteravond hebben we nog tot 12 uur liggen lezen in het studieboek omdat het moest en vanmorgen vroeg heb ik nog alle vragen zitten maken van de 1 e 2 hoofdstukken. Vanmiddag lekker op een bedje in de schaduw gelegen even tukje gedaan beide en weer aan de studie. We moeten nog 3 hoofdstukken leren voor volgende week donderdag en zaterdag. Dan gaan wij weer lesduiken Ad heeft minder zin in de cursus als ik maar toch heel lief dat hij hem ook doet.
Ondertussen is het 20.30 uur en moeten wij weer gaan eten, want dat moet voor 21. Uur gebeuren en wij zijn altijd de laatste
Lene

• 27 November 2011 - 09:57

Floris:

Toch gek, dat Ad boven water alles op zo weet te vinden en mam bij de afslag Waspik zich nog af moet vragen waar ze heen moet. En onder water is het juist andersom..

• 27 November 2011 - 15:04

Judith:

Knap dat jullie tijdens je vakantie toch de studieboeken induiken, succes en veel plezier!
    Groetjes,
    Judith