mombassa city - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu mombassa city - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

mombassa city

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

27 November 2011 | Kenia, Mombassa

Verdorie net een heel verslag zitten schrijven over dagtocht mombassa is het niet opgeslagen. Dan maar weer opnieuw beginnen. Om 5.30 uur opgestaan en het was nog donker echter binnen een half uur is het klaarlichte dag. De aapjes spelen al massaal rond in de bomen voor ons huis en ook de vleermuizen en muggen zijn in grote getalen aanwezig. Lekker met een kopje koffie binnen handbereik op het balkon aan het schrijven. Ad om 6.15 uur wakker gemaakt maar dat is altijd beetje gemopper op elk tijdstip wat voor 10 uur valt. Daarna vroeg ontbijtje en met de bus mee. Wij waren de 1 e die opgehaald werden en moesten dus nog 5 hotels langs. Als eerste naar de olifanten slagtanden van metaal die de letter m vormen en boven de hoofdstraat staan. Hier werd de groep verdeeld in taal en gingen wij met 2 busjes verder. Wij hadden Daniël als gids een Keniaan die er een uitgesproken politieke mening op na hield en veel vertelde over de stad. Op weg naar een Hindi tempel die we allen van buiten konden zien omdat er een dienst was op zondag. Hele meute bus uit foto maken en weer bus in. Nou weet ik gelijk weer waarom wij een groepsreis haten wachten wachten en kuddegedrag. Daarna naar een open werkplaats waar ze allerlei houtsnijwerk maken. Iedereen heeft zijn eigen plaatsje in een soort hutje en zijn eigen nummer. In een winkeltje worden de spullen verkocht en krijgt de maker een percentage en gaat 20% naar een kindertehuis Ze maakten erg mooie dingen en wij hebben dan ook een leuk masai stelletje gekocht voor in de kast en mooie briefopeners en nog iets klein voor Floris. Vervolgens naar een veerboot die over de grote rivier vaart om te kijken hoeveel deze meeneemt nou ik kan je zeggen afgeladen.