op weg naar de safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu op weg naar de safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

op weg naar de safari

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

28 November 2011 | Kenia, Nairobi

Maandag 28 nov.
Vanmorgen weer om 5.30 uur opgestaan lekker bakje koffie met sigaretje en de krant gedownload voor onze trip vandaag.
Verhaal geschreven van gisteren maar helaas was dit weer verdwenen en dus net in de bus weer nieuw geschreven.
Om 7 uur zijn we opgehaald met een safaribusje voor 9 personen waar het dak van open kan en verder hebben we arco in de bus en lauw water. Bij hotel de reef nog 2 dames opgehaald. Dit is ons hele gezelschap gelukkig want die grote groepen zijn we na 1 dag al beu. Het is ong 120 km rijden voor we de 1 e gamedrive hebben in Tsavo oost. De weg is de hoofdweg naar Nairobi en is niet te vergelijken met onze snelweg. Vaker een karrepad vol kuilen en gaten. Soms 4 baans en allemaal dorpjes langs de weg met kraampjes en geiten op de weg. Je ziet ook hier weer heel armoe en krotjes of containers waar ze in wonen. Zo vanavond gaat het verhaal verder.
Om 1 uur zijn we aangekomen op onze 1e Lodge Aruba Lodge dit was een van de eerste en dat is wel een beetje te zien. Ipv airco hebben we hier nog gewoon fans op de kamer. De weg er naar toe was prachtig al gamedrivend hebben we al heel veel gezien termietenheuvels erg groot met een hele grote soort hagedis erop zebra's antilope's impala's hele kleine gazelle's grote gazelle's roofvogels mooie gekleurde vogels en vlak bij de Lodge een leeuw die lekker onder de boom lag, later hebben we de leeuw ook zien lopen. Na een buffetlunch hadden we tot 4 uur vrij en toen op naar de volgende gamedrive. Er vliegen hier kevers rond van 3-8 cm groot je weet niet wat je ziet , vooral als ze jou als landingsplaats uitzoeken. Wij zijn met zijn 4 en in de auto met Mark onze gids en chauffeur de andere 2 zijn Margreet en Corry beiden uit hoogezand. Op onze 2e gamedrive hebben we weer dezelfde beesten gezien en ook heel veel kudde's olifanten. Mooie foto's gemaakt en om half zeven waren we weer terug overdag is het hier ongelofelijk heet maar zodra de zon weg is koelt het heerlijk af. Lekker gedoucht en avondeten nadat we natuurlijk ons eerst weer flink in de deet hebben gezet. Om 10 uur naar bed gegaan want morgen is het weer om 6 uur verzamelen na het ontbijt gaan we weer op gamedrive naar de volgende Lodge Severin in Tsavo west.

• 30 November 2011 - 10:30

Suzanne:

jeetje!! wat klinkt het allemaal goed zeg! Hoop dat de safari goed was en dat jullie met alle ledematen weer terugkomen, niet jezelf aan de leeuwen voeren svp.
    geniet ervan samen en we zien elkaar weer met kerst!
    X