op naar Tsavo west - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu op naar Tsavo west - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Helene Oversteeg - WaarBenJij.nu

op naar Tsavo west

Door: Helene

Blijf op de hoogte en volg Helene

29 November 2011 | Kenia, Nairobi

Dinsdag 29 november.
Gisteravond om 22 uur gaan slapen want vanmorgen was het om 5.30 uur opstaan ontbijt en op naar de volgende gamedrive. Helaas was ik om 4 uur al weer klaarwakker omdat we gisteren de fan aan hadden gelaten. De stroom ging er om 24 uur vanaf en het was aardedonker overal , maar om 4 uur ging de stroom er weer op en dus ook de fan aan. Klaarwakker en maar opgestaan lekker buiten in get donker gezeten helaas zonder kopje koffie vandaag. Na het ontbijt weer vertrokken voor de gamedrive en op naar Tsavo west. Was weer prachtig olifanten , gazellen, murmelbersten, vogels en 3 kudde's giraffen gezien erg leuk een paar giraffen stonden vlaak naast de weg dus weer veel foto's gemaakt. Nu zitten we in het busje op de normale weg. Nog een mooie batik gekocht met masai erop in vooral oranje bruine tinten, deze willen we buiten boven het bankje bij de sauna hangen. Ze vroegen er eerst 8500 shilling voor is ?85 maar door afdingen en vast blijven houden gekregen voor 1200 schilling. Nou vanavond gaat het verhaal weer verders
Al gamedrivend zijn we aangekomen in Severin safari Lodge in Tsavo west. Zeer mooie Lodge met de muren van elke Lodge van tentdoek De weg hierheen was erg mooi hele andere natuur. Veel meer bossen struiken en heuvels voornamelijk zijn de heuvels vulkaanuitbarstingen Ook weer veel dieren gezien en een blik op de Kilimanjaro die in de wolken was. Lekker geluncht. Tent ingericht en even uitgerust. Om 4 uur op voor een gamedrive eerst werden wij naar een rivier gereden waar de boswachter ons opwachte vanhieruit een wandeltocht langs een meertje. In de verte een krokodil gezien ( wel goed op de foto door flink inzoomen) en later nog een nijlpaard ook ver weg. Natuurlijk weer veel giraffen olifanten buffels en antilopen gezien. Ook elanden. S' avondspits heerlijk gegeten samen met margreet en Corrie wij hadden dit keer bouillonfondue erg lekker. We zaten in een totaal open restaurant waar later nog een nijlpaard voorbij kwam en op de kaarsjes kwamen allerlei insecten af ook hele grote kevers die dan op de tafel landen. Bij een zo een actie maaide ik kever en aansteker samen de tuin in. Veel gelachen met margreet en Corrie die in hun hotel ieder een masai man aan de haak hadden geslagen. Zij zijn beide net 60 en de masai 33. Om 11 uur gaan slapen want we moesten er weer om 5.30 uit